أخر الاخبار

الخميس، 14 أبريل 2011

الحلقة "6"

الحلقة السادسة


شيري : ناديه ايه اللى مصحيكى بدرى كده

ناديه : ولا بدرى ولا حاجه انا بس قومت صليت يالا قومى الساعه 7 الاربع

شيري : طيب طيب طب ما تعمللنا حاجه سخنه كده قبل ما ننزل

ناديه : انا لسه هستناكى الشاي جاهز وهصبه

شيري : والله انتى مفيش منك اتنين طب انا هروح الحمام وارجع يكون دفي اشربه

ناديه : قصدك تلج مش برد

شيري : ههههههههههههه

فى تلك اللحظات كانت ناديه قد اخرجت الطقم البنك بتا ع شيري ولبسته ولفت الطرحه بشكل مختلف

وفى تلك اللحظه دخلت شيري للحجره لتجد ناديه تضع الكحل فى عينيها وهى لا تضعه كثيرا حست شيري بما يجول فى خاطر ناديه ولكنها لم تريد ان تحرجها فقالت

شيري : ياعم يا عم ايه الجمال ده لو اعرف ان لبسي حلو كده مكنتش استنغنى عنه ابدا ايه المنيكانه اللى قدامى دى

ناديه اتحرجت : مش هتبطلى بكش بقي

شيري : لا والله بجد امووووووره جدا جدا والاستيل ده لايق عليكى جدا

ناديه : طيب الحقي الشاي قبل ما يترمي

شيري : هروح اصلي فى المسجد وارجع اشربه

ناديه : طيب

وبعد لحظات دخلت شيري الحجره لتجد ناديه قد غيرت وارتدت ملابسها ومسحت الكحل

شيري : ايه يابنتى غيرتى ليه ده كان هياكل منك حته مش تقلقي مش حكتب عليه ورقه فى الظهر واقول انه بتاعى ههههههههههههه

ناديه : لا حسيت انى مش انا وفغيرت رائي ثم انتى عارفه انا مش بلبس بدل انا اخرى جيبه وبلوزه وحلو قوى ع كده

شيري : والله انتى عبيطه يا بنتى طب بلاش البدله البسي الدريل الجينز وهيطلع عليكى تحفه

ناديه : لا خلاص انا كده هتأخر ومش ناقصه اخد كلمتين من يا سمين

وهنا فهمت شيري سبب تغير ناديه وحدثت نفسها وقالت: اكيد خايفه من كلام البنات وخصوصا انها هتقابل احمد النهارده وتديله الكشكول للدرجه دى يا ناديه يا حبيبتى بتفكري فيه وكنتى عايزه تبقي حاجه تانيه اهه منه اللى معذبنا كلنا ومخلينا ندوخ وراه السبه دوخات

ناديه : رحتى فين عماله اكلمك ومشض بتردى

شيري : لا يا قمر بس سرحت فى المشروع

ناديه : ههههههههههه المشروع ده هيلحس دماغك قبل ما تبدأى فيه

شيري : يالا طيب علشان هتتتاخرى انا هشرب الشاي والبس وهقابلكم الساعه 11 فى الجنينه

ناديه : طب هاروح المطبخ انادى على ياسمين اشوفها واخليها تعدى على ايمان وهى جايه

شيري : طب سلام يالا بقي عايزه اغير

ناديه : طيب مش تزقى

شيري بعد ما قفلت الباب ورا ناديه : وبعدين معاكى يا ناديه انا لازم اساعدك ومش هكون شيري لو خليتهم يجرووووووووووووووا وراكى ويتمنولك الرضا ترضي يا قمر

وفى الطريق اللى الكليه

ياسمبن : جبتى الكشكول بتاع دكتور صالح

ناديه : اهه جبته

ياسمين : لو ناداكى مش تبعدى عننا خليكى واقفه معانا حتى لو نادالك بعيد

ناديه : حاضر اى اوامر تانيه

ياسمين تبص لناديه وتسكت

ايمان : انتى جايبه كشكول جديد ولا بتاع مين ده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناديه : لا بتاعى جبته علشان ابيض فيه كل المحاضرات علشان لو حد استلف منى حاجه يكون معاى التانى ومش اتاخر فى المذاكره مانتى عارفه اللى بيحصل لما حد يستلفه بياخدوه وكانهم بتاعهم

ياسمين : ورينى كده الكشكول

ناديه : مش ضرورى هورهولك فى القاعه ان شاء الله يالا بس مدووووووا عايزين نوصل ونقعد قدام

ياسمين : طيب يالا انتوا اللى ماشين بتتلكعوا


وعندما كانوا يهمووووووووا للدخول للقاعه وجدت ناديه من يناديها

قلبها كان بيدق بسرعه وحاسه ان الكلام مش عايز يطلع علشان ترد على اللى بينادى

ياسمين وايمان دخلوا القاعه خلاص وهى لسه بره ياسمين هتزعقلها وهتقول انها عملت كده بالعانى فيها علشان تبقي لوحدها معاه

أحمد : مهندسه ناديه جبتى الكشكول

ناديه بتلعثم : اهه جته اهه

أحمد انا تعبتك معايا يا مهندسه ناديه انا هصوره واجيبه ليكى ع طول

ناديه : لا انا مش محتاجه النهارده براحتك جيبه فى اى وقت

أحمد : بجد ميرسي جدا ليكى يا ناديه ......... اقصد مهندسه ناديه

ناديه : لا عادى لا شكر الا على واجب

أحمد : طب سلام بقي اسيبك تحضري المحاضره

ناديه: مش هتحضر ولا ايه ؟؟؟؟؟؟

(ايه اللى انا بقوله ده وانا ماللا عنه ما حضر)

أحمد : احضر ليه مانتى موجوده مش محتاج احضر انا اعتمدت عليكى خلاص

ناديه مبتسمه : لا مش تتعود على كده

أحمد : انا خلاص اتعودت

ناديه :طب سلام مهندس احمد

أحمد : سلام مؤقت انا مصر انى ارجعلك الكشكول النهارده

ناديه : اوك براحتك

أحمد :سلام بس مؤقت

ناديه: سلام وبراحتك


ودخلت ناديه القاعه لتجد من ينظر لها شزرا ومتضايق جدا وهو زميلهم اسلام فلقد كانت تحس ان اسلام مهتم بها ولكنها كانت ترتمى هذه الفكره من دماغها دايما حيث ان ياسمين لا تترك لها الفرصه للتفكير فى مثل تلك الاشياء وفى الناحيه الاخرى تجد ياسمين وايمان وفاطمه زميلتهم فى القسم ينظروا اليها وكانها عملت جريمه لا تغتفر


والباقي ان شاء الله فى الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق