أخر الاخبار

الخميس، 14 أبريل 2011

الحلقه "19"

الحلقه "19"



فى الحلقه القادمه عرفنا ان احمد بدأ يتعلق بشيري وانه طلب من محمود ان يتعرف عليها و منى هى اللى تسالها وكان منتظر الرد وعرفنا ايضا ان منى اتصلت بشيري وقالتلها اتصلي بي بعد ساعه وعندما انتهت الساعه اتصلت شيري بمنى لتعرف ماا حدث فلم تكن تتوقع ان يكون احمد متعلق بعا ويريد ان يتعرف عليها لكنها كانت متوقعه انه الموضوع خاص بناديه واحمد المهم دار هذا الحوار بين منى وشيري على التليفون

شيري : خير قولى قلقتينى فى حاجه ؟؟؟؟؟؟؟

منى : فى حاجات ..........

شيري : ايه سجل لناديه ولا حاجه ؟؟؟

منى :لالالالا انتى انسي موضوع ناديه ده هو نسيه المشكله فى حاجه اكبر

شيري : يا غلسه متقولى بقي ؟؟؟؟؟؟؟؟

منى : انا غلسه برضه بس علشان شاندوتشتات الشاورما هتنزل المره دى

شيري : طب يا ستى هعزمك بكره بس قولى

منى : احمد شكله وقع على بوزه

شيري : مش فاهمه

منى : يعنى من ساعه ما شافك وهو هارى محمود تليفونات وعمال يسال عليكى وفى الاخر طلب من محمود انه عايز يتعرف عليكى

شيري : يتعرف على انا ومحمود قاله ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟

منى : ابدا محمود قاله هخلى منى تسالها وارد عليك وهو مستنى ع احر من الجمر ردك يا قمر

شيري : خليه يستنى طول عمره هو انا هررم ولا ايه

منى : ليه يا بنتى احمد ابن ناس كويسين جدا ومن عيله كبير هنا

شيري : خليهموله انا مش عايزاه انا لو طول اجيب شبشب معفن وقديم واضربه بيه كنت ضربته ثم اظزاى بتطلبي منى طلب زى ده انتى مفروض كنتى اديتى محمود على دماغه ازاى

تسالونى مفروض تردوا عليه وانتى اكتر واحده عارفه ليه

منى : يا غبيه ماهو علشانا انا عارفه ليه بقولك استغلى الموقف وعزبيه يعنى ابعديه عن ناديه وازبليه بعد كده

شيري : يا سلام والوث اسمى وسمعتى بكلام الواد الملزق ده انسي

منى: على راحتك عايزانى اقول ايه

شيري : قولى لمحمود لما تشوفك شيري بكره

منى : طب هتعملى ايه فى الغلبان ده حرام عليكى سبوهولى

شيري : هتشوفى قوليله الكلمتين دول وبس وخلى اخينا يستنى على نار هاديــــــــــــــــــــــــــــــــه على الاخر

منى : على راحتك يا قمر يالا بقي سلام

شيري : سلام


اتصلت منى بمحمود وقالت له شيري هترد عليك بكره فقام بدوره واتصل باحمد والذي كان قلق جدا من ردها وقال مش مهم استنى بس مش تقول لالالالالالالالا وانتهى اليوم على هذا

وفى صباح اليوم التالى وكان يوم الخميس وكان يوم السفر بالنسبه للبنات استيقظت كل من ناديه وشيري وياسمين وكانت ياسمين حارس امين على الامانه التى استودعتها من قبل

شيري فلم تجعل امامها اى فرصه للتلاقي او للكلام مع اخينا الذي كان بدوره غير متواجد لانه كان ينتظر شيري وردها من قبل محمود

محمود : صباح الخير شيري وكان فرحان ومتوقع انها يمكن تكون فكرت بالامر

شيري : صباح النور انا زعلانه منك على فكره وانا اللى كنت بحسبك اخويا الكبير

محمود: ليه بس هو انا عملت ايه ؟؟؟

شيري : مش عارف عملت ايه مش قلت لمنى تيالنى على الولد زميلك انتى عارف عنى انى بتاعه كلام فاضي من ده

وكمان بتقلي واحد سئ السمعه زى ما عرفت من البنات


محمود : بصي انا هقولك حاجه يا شيري والله انا قلت لاحمد كده انك مش بتاعه الكلام ده وانك تستاهلى ع الاقل دكتور جامعه بس هو قالى انه تاب وهيفتح صفحه جديده وهيكون دكتور

جامعه بس علشانك فحسيت بصراحه صدق نواياه وده صحبي وانا عارفه كويس

شيري : برضه مكنتش متوقعه منك كده على العموم انت طبعا عارف ردى ومش محتاج اقوله وارجوك بلاش شغل الخاطبه ده معايا وميرسي جدا على سؤء الاختيار

محمود : خلاص بقي مش تزعلى احنا منقدرش على كده

شيري : من موقعى هذا انا الملكه فينسيا عفونا عنك

محمود يضحك : طب الحمد لله انا هقوله ردك واول واخر مره

شيري : المهم سيبك من الموضوع ده قلى عملت ايه فى المشروع خلصته ولا لسه ؟؟؟؟؟

محمود : طبعا يا بنتى بس بحط لمساتى النهائي ه

شيري : طب ومشروع منى ؟؟؟؟؟؟

محمود : لا لسه مش خلصته هسهر عليه جمعه وسبت ان شاء الله

شيري : طيب ع العموم انا خلصته وهسيبه فى المدينه لانى مسافره الاسبوع ده مش عايزه حاجه حلوه من هناك

محمود : لا ترجعيلنا بالف سلامه

شيري : هى منى اتاخرت ولا انا بيتهيألى ؟؟؟؟

محمود : اتصدقي انا هتصل بيها اشوفها فين

شيري : طيب ابقي طمنى عليها

محمود : اوك


خرج محمود وكان يتحدث مع منى فى هذا الوقت دخل الى القاعه احمد ويبحث بعينه عن محمود ولم يجده ولكنه وجد شيري : فوقف وسرح فى جمالها وفجأه نظرت شيري في اتجاهه

فوجدته ينظر فى عينيها مباشرته وقالت فى نفسي الواد ده بيعمل ايه هنا لا يجي ويكلمنى تبقي مصيبه هحرجه ازاى انا هفتكر اللى عمله فى ناديه وانا هعرف ارد و اتجهت

بنظرها الى كشكول محاضرتها وجلست ترسم وفجأه وجدته يقترب منها ويقول ليها


احمد : مهندسه شيريين اخبارك ايه النهارده اتمنى صحتك تبقي افضل

شيري: الحمد لله عن إذنك


وخرجت شيري لتبحث عن محمود حتى تتخلص من احمد ولكنها لم تجده موجدا وكان احمد قد تبعها الى خارج القاعه والتفتت لتدخل القاعه اذا بها تخبط فيه ويمسكها حتى لا

تقع ونظرت له نظره احتقار ودخلت الى القاعه فاتحرج يدخل وراها وانتظر محمود فى الخارج ولكن محمود لم يأتى فلقد كانت منى تركب بايجو وتعطل فى الطريق ولم تجد موصلات

فذهب محمود ليجلب سيارته ويحضرها واتصل بشيري ليقول لها ان تعتذر للدكتور وتقول له سبب التاخير فقالت اوك واتصلت على منى حتى تطمئن عليها ثم بدأت المحاضره

ولكن طول المحاضره وهى فى ذهنها نظره احمد لها كانت نظره مختلفه إذن فهو يحبها بجد ولكنها تراجعت عن الفكره وراحت تتابع يومها الى ان اتى محمود ومنى وحدث ما لا

يحمد عقباه ولم تتوقعه شيري

وهذا ما سنراه فى الحلقه القادمه

انتظرونى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق