أخر الاخبار

الخميس، 14 أبريل 2011

الحلقه "14 "


الحلقه "14 "


دخلت ناديه الى الحمام حتى تقرأ ما في الورقه بمفردها وعندما قرأتها احست انها قد يغمى عليها من وقع الكلام المكتوب بها فلقد كان كلاما جميلا يحمل العديد من المعانى ولكن ياترى

كيف سأرد على السؤال هل ساتصل به ام لالالالالالالالالالالالالالالا

انا فى حيره كبيره من امري ساخبر شيري وارى ماذا ستقول لى ؟؟؟؟؟؟؟؟

ناديه تذهب الى الحجره وتجد شيري فى انتظارها وعلى احر من الجمر لتبدا شيري الحوار


شيري : ها احكيلي احكيلي انا مش رضيت انا م الا لما اعرف حصل ايه

ناديه : ابدا مش كتير وحكتلها اللى حصل ثم اعطتها الورقه لتقرأها وكانت فحوى الورقه كالاتى

""

ناديه ..........اه اسمك جميل جدا وله رنين فى اذنى لا اعرف كيف سابدأ كلامى هذا ولكنى ساتكلم حاولت كثيرا ان ارتب افكارى وانا اكلمك ولكى وجدت ان هذا مستحيلا فانا انسي كل

شئ ولا افكر الا بانى معك ففكرت ان اكتب ما يدور فى بالى حتى لا يذهب بعيدا اتعلمين انى اليوم اكتشفت انى اغير عليك نعم والله العظيم باغير عليكى لما شوفتك وانتى بتكلمى رمضان

حسيت انى عايزه اعرف انتوا بتقولوا ايه وحسيت اكتر انى عايز انزل اضربه واقوله لا دى ملكى انا نعم يا ناديه فانا احس انك ملكى انا ولا اريد ان يتكلم معك احد ولواطول ان اضغك فى قفص

ذهبي لوضعتك حتى تكونى معى نعم معى انا فقط ناديه انا اغير عليك من كل من حولك اغير عليك من كل اصدقائك واقرب الاقربين لكى من اخوكى واختك وعائلتك اجمع اتمنى ان اكون

بجانبك طوال الوقت لم اذق طعم الحب الحقيقي الا عندما تعرفت عليكى نعم فانتى الان اصبحتى كل شئ لي فى الدنيا ولا اريد غيرك

ناديه سأسألك سؤالا ومنتظر منك الاجابه اليوم ناديه هل انتى تحسي باي مشاعر تجاهى أم لالالالالالالالالالالالالا؟

ارجوكى اخبرينى وانا بانتظار ردك

ورقم تليفونى هو 3659823

أحمد عاشق ناديه



""


بعد ان قراتها شيري لم تستطع ان تتكلم وفكرت كثيرا فى كل الحلول المناسبه وغير المناسبه ووجدت ان ناديه لو اتصلت به ممكن ان تنزل من نظره ولم تقل شيئا

ناديه : ايه ي ا بنتى انتى فين

شيري : انا هنا

ناديه : ها يا فيلسوفه اعمل ايه ؟؟؟؟

شيري : لا انا مش مطمنه حاسه ان فى حاجه غلط ثم انا حاسه ان بيستعجل الامور جدا

ناديه : ازاى ؟؟؟؟؟ بيستعجلها

شيري : مش عارفه بس فى حاجه مضيقانى ومححسانى ان فى حاجه غلط ارجوكى يا ناديه مش تتصلي بيه

ناديه : طب انا برضه خايفه ومش عارفه بس اقولك الصراحه انا نفسي اكلمه جدا

شيري : لالالالالالالالالا كده انتى هتضعفي قدام كلمتين واحنا لسه بنقول يا هادى

ناديه : طب بصي انا مش هتصل بيه واشوفه هعمل ايه

شيري : عين العقل كده افضل ولو فلا بيحبك هيستنى الاتصال العمر كله

ناديه : يالا ننام

شيري : لا خلاص عدى وقت النوم شويه وهتلاقي ياسمين جت تعالى نشرب شاي ونروق الاوضه ونبقي ننام بدرى

ناديه : طيب

وبعد عده ساعات وفى حدود الساعه 9 مساءا جاء تليفون لناديه فابتسمت لى ونزلت لترد

ياسمين : شيري هو فى ايه عند ناديه فى البيت

شيري : الله اعلم ليه هى قالتلك حاجه

ياسمين : لالالالا بس انا مستغربه اتصالتهم الكتيره فى الفتره دى وكمان ناديه اتغيرت شويه مش ملاحظه

شيري : طبعا ملاحظه هابقي اشوف الموضوع واقولك

ناديه : السلام عليكم

شيري : خير يا ناديه فى حاجه

ناديه : لا دا اخويا محمد بيطمن على وكان عايزنى اتصل بماما فى البيت لانه بيتكلم من السنترال

شيري : طب قالك ليه ؟؟؟؟؟؟

ناديه : لالالالالالالالالا مش قالى وواضح انه ميعرفش

ياسمين : طب خلاص المدينه قفلت معاكى كارت ميناتل ولا اجبلك بتاعى

ناديه : اه معاى هبقي اكلمهم بالليل الساعه 11


شيري حست ان فى حاجه واضايقت ان ناديه غيرت رايها وهتتصل بيه وقالت لما تطلع ياسمين ابقي اشوف الحكايه وبعد ساعتين طلعت ياسمين لان ناديه عايزه تنام ثم حدثت شيري عن

ما حدث بالتليفو ن

ناديه : طلع احمد اللى بيكلمنى وبياكد على انه مستنى اتصال منى ضرورى وانا قلتله هحاول وبيتاكد انا قريت الورقه ولا لا وانه كان عايز يسمع صوتى


شيري عندها احساس وحش جدا ان فى حاجه وحشه هتحصل وقررت انها تنزل مع ناديه لتتابع الحوار معها وتشوف ايه اللى هيحصل وعندما نزلوا الساعه 11 وجدوا ان البنات واقفين بالدور على كابينه ميناتل وطبعا مش وافقت انها تتصل وجنبها كل البنات دى فطلعت وقررت انها مش هتتصل وطبعا ده فرح شيري جدا جدا


وفى صباح اليوم التالى ذهبوا البنات للجامعه وهناك وبعد اول محاضره جاء احمد لناديه يطلب منها كشكول المحاضرات لدكتور نبيل ولكنها قالت انه ليس معها الان فقال لها اذا لم تكونى محتجاه فممكن تضعيه فى معمل الفيزيا قصدى مكتبه اسلام وانا هاخده من هناك الساعه 4 ان شاء الله وهاجيبه بكره

فهمت ناديه انه قصده انه هيقابلها بكره الساعه 4 عند معمل الفيزيا

وفى الساعه الرابعه كانت ناديه تقف عند معمل الفيزيا منتظره المهندس احمد والى كان شايط جدا جدا جدا ودار بينهم الحوار الاتى


الحوار بقي فى الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق