أخر الاخبار

الخميس، 14 أبريل 2011

الحلقة "10"



الحلقة العاشرة




بدأ كلا من ناديه و أحمد المشي في الطريق الى معمل الفيزياء ولكن ليس من الداخل بل من ناحيه الحديقه وكان الجو جميلا ومنعشا والهواء العليل يداعب طرحه ناديه وهنا بدأ احمد

بالكلام


أحمد : انا النهارده كنت هتجنن واكلمك وعندى كلام كتير قوى عايز اقوله بس مش عارف ابدأ منين ؟

ناديه : خير قلقتنى ثم مقلتش ليه الصبح وانتى بتكلمنى.......!!!

أحمد : الصبح اكيد بتهرجى والاخوه الاعداء معاكى صعب طبعا ده غير انا خفت اعمل مشكله رد: بنات  انا  طالبه منكم تقولوا رايكم  بصراحه

ناديه : طب خير ؟؟؟

أحمد : اولا انا عايزه اعتذر عن اتصالي فى المدينه بس والله انا كنت عايزه اعتذر عن انى مش جبت الكشكول زى ما وعدتك وانا مش بحب اخلف وعدى وخفت تكونى محتجاه ولا حاجه وانا

جتلك المدينه ووقفت قدامها علشان اديه للحارس يدهولك بس قلت لتزعلى ولا حاجه بس فقلت اتصل بيكى وانتى تقليلي اجى ولا ممش ضروررى ففؤجئت برضك بصراحه وقفلتى السكه فى

وشى وبدل ما اصلح المشكله لا عقدتها اكتر وبجد انا اسف جدا جدا وانا بتصل ساعات ببنات النادى لما بيكون في اجتماع ومش بلحق اقولهم كلهم وهم اللى ادونى الرقم علشان لو فى

حاجه وببلغ واحده وهى بتبلغ الباقي وبجد ارجوكى تعذرونى


ناديه : بصراحه انا اضايقت طبعا من اتصالك لان قلقت على العائله فى البيت لان محدش بيتصل بي الا هم وكمان لما طلعت انت اللى بتتصل قلقت اكتر لان المشرفات ممكن ياخدوا عنى فكره

وحشه وانا محبش كده

أحمد : انا اسف جدا انى اكون اتسببت فى اى مشكله بجد ارجوكى مش تزعلى منى

ناديه : خلاص الموضوع وضح ومش ضرورى الاسف

أحمد : الحمد لله بس صوتك مختلف فى التليفون وكنت خايف تكونى مش انتى ؟؟

ناديه :صوتى مختلف إزاى يعنى ؟؟؟

ناديه عارفه ان صوتها حلو فى التليفون كانت شيري تقولها كده دايما يا بو صوت حلو انت كل ما تكلمها فى البيت عندهم

أحمد : لا حلو جدا وناعم

ناديه وهى محروجه رد: بنات  انا  طالبه منكم تقولوا رايكم  بصراحه : شكرا الحمد لله انه كان كويس

ناديه تحادث نفسها يا خراشي انا مش قادره استحمل اكتر من كده امتى بقي هيقولى باقي الكلام ويا ترى ايه باقي الكلام ده طب انا هقوله هستأذن واشوف هيقول ايه يارب يقلي استنى

معاى شويه وانا استنى معاه باقي عمرى

ناديه : طب انا هستأذن بقي لانى اتاخرت

أحمد : اتاخرت ع ايه انا اعرف المدينه بتقفل الساعه 7 ولسه بدرى

ناديه وهى بتضحك : لا الاخوه الاعداء مستنينى علشان الغدا

أحمد : بصراحه فى كلام كتير عايزه اقوله وكنت مرتبه فى دماغي وحاسس انه كله اتمحى من دماغي طب ممكن تشتركى معاى فى نادى الجامعه على اساس انى اقابلك كل يوم وبشكل

طبيعي ومحدش يضايقك باى كلمه ولا يقولك اتاخرتى ليه بجد عايز اتكلم معاكى كل يوم

ناديه قلبها بيرفرف وفرحانه جدا ومش عايزه تبين الفرحه دى واكيد خدودها احمروا يارب ما اخد باله مش عايزه يعرف ان كلامه مأثر في جدا انا عمرى ما حد قالى كده وكمان عايز يشوفنى

كل يوم

ناديه رد: بنات  انا  طالبه منكم تقولوا رايكم  بصراحه : ربنا يسهل ان شاء الله بس انت لو عايز حاجه انا معاك فى القسم فاكيد هتشوفنى و لما تحتاج الكشكول قولى فى اى وقت وانا حاضره

احمد : انا حاسس انى مش فهمانى ناديه انا ..... انا ....

وصمت قليلا ومشي فى اتجاه شجره بجوارهم وكمل وقال

أحمد : مش عارف اقولها ازاى انا اول مره اكون مهزوز كده ومش عارف اجمع كلمتين ع بعض

ناديه: بصراحه انا مش فاهمه حاجه ومش عارفه انت عايز تقول ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناديه فى صميم قلبها حاسه باللى هو عايز يقوله بس مش مصدقه عايزاه هو اللى يقولها علشان تصدق عايزه تسجله فى دماغها وتعمل replay كل شويه بس هو يقول

أحمد : ناديه ممكن نكون اصدقاء مش زمايل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناديه وكأنه دلق عليها جردل ميه ساقعه على وشها السخن واخرتها صديقه احنا بنهرج انا عايزه اتقدم وكمان صديقه دى مفهومها وحش قوى واحنا هنا مش فى الغرب علشان ابقي girl friend بتاعه حد

ناديه : انا اتاخرت قوى ولازم امشي سلام

أحمد وهو يجرى وراها وهى بتمد الخطى وهو مش عارف ليه زعلت هو انا قلت حاجه غلط

أحمد : يعنى موافقه ولالالالالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناديه لم تتوقف بل كملت مسيرتها متجه فى طريق العوده الى المدينه وهى تسرع فى الخطوات وهو توقف عن متابعتها ولكنه كان ينظر اليها وهى تمشي ثم امسك راسه بيديه و راح يمسح على شعره وذهب تجاه شئون الطلبه وهو يفكر هل أخطأ فيما قاله ؟؟؟؟؟؟؟؟ هل هو خسر ولا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وفى المدينه وصلت ناديه للغرفه ووجدت ياسمين تنظرها غاضبه وبادرت ناديه بالقول

ناديه : انا اتاخرت رحت اتكلمت فى السنترال وكان زحمه معلش

ياسمين : مش كنتى تقولى طيب انك هتروحى السنترال انا كنت هروحلك الكليه
ناديه : ايه يا سمين هوانا عيله صغيره هدورى عليها ثم انا قلتلك لا صحيح انا قلت لشيري مش

ليكى

ياسمين : انا غلطانه انى قلقت عليكى الاكل اهه وسخنته وبرد ولما تيجي شيري ابقي نادينى انا

هروح اصلي العصر

ناديه: طيب وانا هغير واصلي تكون شيري جت ان شاء الله

ياسمين: طب سلام

خرجت ياسمين من الحجره وناديه قفلت الباب وبكت كثيرا وكثيرا

تابعونى الحلقه القادمه ستكون اكثر اثاره

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق