أخر الاخبار

الخميس، 14 أبريل 2011

الحلقه" 18"


الحلقه" 18"


فى الحلقه الماضيه شيري ضربت احمد بالقلم ورجعت المدينه مع منى بعد ان اغمي عليها عندما علمت بان موضوع احمد وناديه ده كان مجرد رهان وهى اكدت انها لازم ترد له الصاع صاعين لان بنات الناس مش لعبه لشان يترهنوا عليها وبعد ان عادت شيري للمدينه اتفقت مع ياسمين ان تعاونها على ابعاد ناديه عن احمد كما انها قالت لناديه ان احمد كان يقف مع واحده ورا الورش والمكان ده زمان كان معروف بطريق العشاق وحاولت منع ناديه من الاتصال به وفى ذلك الحين اتصلت منى وطلبت من شيري ان تتصل بها بعد ساعه

وفى هذا الوقت كان احمد قد رجع الى بيته ليس له اى نفس للاكل وقال لوالدته لو اى حد اتصل انا نايم او مش موجود ودخل حجرته واغلق عليه الباب و رمى نفسه ع السرير ووضع يده على خده واخذ يفكر فى هذا الوجه الملائكى الجميل والبرئ وتذكر اغنيه عبد الحليم حافظ ودارت الاغنيه فى ذاكرته

بحياتك يا ولدي امرأة عيناها سبحان المعبود
فمها مرسوم كالعنقود
ضحكتها أنغام وورود
والشعر الغجري المجنون يسافر في كل الدنيا
قد تغدو امرأة يا ولدي يهواها القلب هي الدنيا

وهنا تحدث عقل احمد معه قائلا : ايه يا بنتى مكنتش حته بت هى اللى تعمل كده فيك

احمد : لالالا دى مش اى واحده انت شفت وشها جميل ازاى وهى نايمه (مغمى عليها )

عقل احمد : طب مانت شوفت الاجمل منها فاكر شاهي كليه التجاره


أحمد : شاهي مين بس البنت شريين دى حاجه تانيه خالص وشها فى جمال وبراءه فظيعه انا لسه حاسس باناملها على وشي اد ايه كانت ايديها رقيقه وجميله

عقل احمد : انت اكيد بتهرج واحده ضربت على وشك وقدام جمع غفير من الناس وانت اللى همك ايدها على وشك ملمسها كان ايه

احمد : مش عارف بس انا اللى مضايقنى انها بعد ما ضربتنى بالقلم ولا اهتمت حتى انها تعتذر انا هتصل بالواد محمود واعرف حكايتها ايه


يتصل احمد بمحمود فى البيت فلم يجده فيتصل بيه ع الموبيل ويكون كان بيوصل منى لمحطه السفر

وكان يتصل بيه ليسأل عن شيري وهل قالت ليه ضربته بالقلم ودار هذا الحوار بينهم

احمد : ازيك يا هندسه اخبارك ايه ؟

محمود مستغرب : الحمد لله خير بتتصل على الموبيل ليه انا دقايق وهاكون فى البيت

احمد : ابدا انا كنت عايزه اسالك على البنت اللى ضربتنى دى ؟؟؟

محمود : قصدك شيري

وهنا انتبهت منى للكلام وانتظرت لتسمع ما يقال

احمد : ااه تقريبا شريين باين انتم بتقوللها شيري

محمود : اهه بس ايه داخله فيها

احمد : ايه ياعم يعنى معرفش مين اللى ضربنى وعملت كده ليه وهل قالتك تعتذرلي ولا لا ؟؟؟

محمود : لالالالا هى مش قالتلى انى اعتذرلك ولا حاجه ومش جابت سيره الموضوع ده

احمد : هى مرتبطه البنت دى ولا ايه النظام ؟؟؟؟

محمود : ايه ياعم انت ناوى تعمل نظام ولا ايه ؟؟؟؟

احمد : ولا نظام ولا حاجه بس اصلي مش بشوفها كتير

محمود : على العموم انسي ياعم الامور شيري مش اى حد توافق عليه لان اللى يستاهلها دكتور جامعه مش واحد زيك

احمد : ياعم هو انا قلتلك هتجوزها انا بسالك مرتبطه ولالا ؟؟؟

محمود: لا مش مرتبطه

احمد : وانت ايه الى مخليك متاكد قوى كده

محمود : لانها صاحبه منى وتعرف عنها كل حاجه ولو مرتبطه كنا عرفنا

احمد : طيب انت هتوصل البيت ع امتى

محمود: يعنى بالكتير 10 دقايق ليه ؟

احمد : عايزه فى موضوع كده ..........


محمود : بخصوص ايه ؟؟؟ شيري ؟


احمد : تقريبا

محمود :اول ما اوصل هتصل بيك

احمد : طيب سلام

محمود : سلام


قفل محمود الخط ومنى هريته اساله وبمجرد ركوبها الباص اتصلت بشيري وقالتلها عايزه اكلمك بخصوص احمد وانا هوصل كمان ساعه ابقي اتصلي على فى البيت

وفي حجره احمد وبعد ان اغلق التليفون مع محمود وجد نفسه بيتنطط وقلبه هينط من الفرحه

عقل احمد : ايه فى ايه وليه الفرحه دى كلها

احمد : مش عارف بس انا فرحان انها طلعت مش مرتبطه

عقل احمد : وبعد ما عرفت ؟؟؟؟

احمد : ايه يعنى اعمل ايه ؟؟؟

عقل احمد انا اللى بسالك : بعد ما عرفت يعنى ايه اللى هيحصل وهتكلم محمود فى ايه

احمد بتنهيده كبيره : مش عارف بس انا حاسست ان البنت دى فيها حاجه بتجذبنى ليها مش قادر انسي وشها وهى بين ايدي وببصلها
عقل احمد : لالالا عند هنا وقف الموضوع شكله داخل على تقيل
احمد : انا حاسس احساس جميل ومش عايزه يروح حاسس ان روحى كانت بعيد عنى وفجأه جاتلى

عقل احمد : فوق بيقولك مش هترتبط الا بدكتور جامعه

احمد : سيب الموضوع ده لى انا وانا هظبته

ورمى احمد نفسه ع السرير مره اخرى وسرح فى عالم جميل ليس به الا هو والوجه الملائكى

وهو فى هذا العالم الجميل رن جرس التليفون لترد والدته وتقول انه غير موجود

وجرى ع امه : مين اللى بيتصل دى واحده اسمها ناديه وقلتلها انك مش موجود

احمد : طب لو محمود اتصل نادينى غير كده انامش موجود

وبعد دقيقه واحده اتصل محمود

محمود: ازيك يا بنى خير في ايه ؟؟

احمد : مش عارف والله يا محمود بس البنت دى مضايقانى

محمود : مضايقاك ليه ؟؟؟

احمد : حاسس انها ولا كانها ضربتنى ووسط الناس مش مفروض انها تعتذر

محمود : لا الكل عارف انها كانت لسه مش فايقه ثم هى تعرفك منين ولو فى حاجه كانت قالت لمنى

احمد : طب هى تعبانه كده على طول ولا دى اول مره

محمود : لا دى اول مره هى بس ضغطها وطى فجأه مش اكتر

احمد : انت بتقول انها مش مرتبطه ؟؟؟؟

محمود : اهه مش مرتبطه

احمد : ليه ؟؟؟؟
محمود : انتى مالك

احمد : لا بجد بتكلم بجد اصلها غريبه بنت اموره ومهذبه وانيقه

محمود : هو انت اساسا شوفتها دى اجمل من كده كمان بس انت شوفتها وهى تعبانه

احمد : هى من فين فى بورسعيد ؟؟؟

محمود : لا شيري من القاهره وقاعده فى المدينه الجامعيه

أحمد : اصلى اول مره اخد بالى منها

محمود: لا اصلها بين المحاضرات بتروح لزمايلها او بترووح المدينه

احمد : طب متعرفنى عليها ينوبك ثواب

محمود : مش عارف بس انت مش التيب بتاعها خالص

احمد : ياعم نشوف ونجرب مش هنخسر حاجه

محمود: طيب بس هسال منى الاول وارد عليك

احمد : طب انا مستنى ع السماعه

محمود : بتهرج هسالها بكره

احمد : لالالالالا وحياه الصداقه يا شيخ اللى بنا اسألها الان

محمود : طيب لما نشوف اخرتها معاك

يتصل محمود بمنى ويقولها وهى تقوله هاشوف وابقي ارد عليك لما اوصل البيت

محمود : ايوه يا سيدى هتبقي تتصل بيها وترد على


احمد : طب يعنى اتصل بيك الساعه كام ؟؟؟

محمود : ايه يابنتى اصبر شويه لبكره ولو اتصلت وقالت حاجه مفيده هاتصل انا بيك

احمد : طب كلمنى عنها اكتر نظامها ايه ومن فين فى القاهره واخواتها وباباها

محمود : بص انا معرفش الكتير انا اللى اعرفه عنا انها مولوده فى الامارات وكانت عايشه هناك وجت ع الجامعه على طول وليها اختها متزوجه فى القاهره وبتنزل عليها فى الاجازات وبس ووالدها مهندسه بترول شغال هناك فى ابوظبي وامها كمان دكتوره وشغاله فى هناك وعنده اخ صغير معاهم وهى بتسافر الامارات فى الاجازه الصغيره واههلها بينزلوا القاهره فى الاجازه الكبيره وبس وهى انسانه محترمه جدا جدا ومرحه جدا جدا وبجد لذيذه ولو مكنتش عرفت منى الاول فى اعدادى كنت ممكن اكون ارتبط بيها لانها نسخه من منى

احمد : اممممممممممممممممم كلامك عنها ممتاز

محمود : يابنى دى اكتر من كده المهم انت ناوى على ايه

احمد : مش عارف بس البنت دى فيها حاجه

محمود : طيب اسيبك انا بقي علشان اروح اتغدى وانام عندى مشروه هيتسلم يوم الاحد ومش فاضيلك

احمد : يا عم مشروع ايه بس سيبك من الكلام ده قولى بقي هى شيري تعرفنى ولالا ؟؟؟

محمود : اعتقد لالالالا ويالا بقي انا عايزه اكل سلام

احمد : طيب مش تنسي تتصل بي بعد ما خطيبتك تتصل بيك

محمود : طيب سلام بقي

احمد : سلام


اغلق احمد التليفون وحاول ان ينام ولكن صوره شيري محفوره فى خياله وهو يراقب ملامحها ويتخيلها تحدثه
وبعد فتره من الوقت ذهب فى نوم عميق


واليكم فى الحلقه القادمه حوار منى وشيري وكيف سيكون رد فعل شيري عندما تعلم بشعور احمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق