أخر الاخبار

الخميس، 14 أبريل 2011

الحلقه "20"

الحلقه "20"


فى الحلقه الماضيه عرفنا ان شيري رفضت احمد وتحدثت مع محمود ولكن محمود لم يقول لاحمد بعد وتابعت منى يومها عادى الى

ان حضر كلا من منى ومحمود وعلى وجههم شئ يخفونه فلقد حكت منى لمحمود ع الرغم من تنبيهات شيري ان لا تقول له شئ عن

موضوع ناديه وعلم محمود سبب رفضها الفظيع لاحمد وكان احمد يحاول الاتصال على محمود كثيرا ولكنه لم يرد عليه وفى النهايه رد

عليه وقال له قابلنى فى نادى الجامعه بعد عشر دقايق وتقابل معه احمد وقال له انها رفضت وكان من الواضح جدا الضيق على احمد

ولكنه يريد ان يعرف السبب ودار هذا الحوار

محمود : طيب يا عم عشر دقايق وهكون عندك

احمد : طب قالتلك ايه ؟؟؟؟ موافقه ولا ايه ؟؟؟؟؟

محمود : متصبر بقي لما اجي ابقي احكيلك

واحمد على مضض يقول : طيب بسرعه انا هستناك فى نادى الجامعه

محمود : طيب سلام

احمد : سلام

وبعد 10 دقائق كان محمود مع احمد ومعهم منى واستغرب احمد وجود منى وقال لنفسه هى جايه ليه المهم

احمد : ها ايه الاخبار ؟؟؟؟

محمود ينظر الى منى ثم يلتفت لاحمد ويقول

محمود : للاسف مش موافقه

احمد : انا كنت متاكد نظرتها فوق مكنتش مريحانى بس ممكن اعرف بقي ليه الهان رفضانى

محمود : هو بصراحه عندها حق

احمد: ليه يعنى وكمان انت اللى بتقول كده

محمود : دانا كمان وشي منها فى الارض ومش عارف اكلمها تانى ازاى

احمد : ليه في ايه ؟؟؟

محمود : مضطر اقول يا منى انت فاكر البنت اللى احنا اتراهنا عليها

احمد : ناديه اهه مالها بالموضوع ده

محمود : طلعت زميلتها اللى فى الاوضه فى المدينه الجامعيه وسمعت الكلام واحنا وقفين جنبها واغمى عليها وبعدين سرسبت الكلام

من منى وعرفت القصه كلها منى لانى كنت قايل لمنى وساعه ما لطشتك القلم كان للسبب ده

احمد يمسك راسه بشده ويمسح على شعره رايح جاى وكأنه يريد ان يخبط راسه فى الحيطه

احمد : يارربي ....... طب وبعدين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قولولى اعمل ايه دلوقتى انا

منى : للاسف الموضوع ده ملوش حل

محمود ينظر لمنى بنظره تقول اسكتى انتى

احمد : ازاى ملوش حل اكيد ليه حل طبعا

وفجأه نظر اليهم وقال : سلام

محمود : انت رايح فين

احمد : هتعرف كمان شويه


اتجه احمد الى القسم بتاعه وهناك طلب من ناديه ان يحدثها بمفردها ولكن ياسمين ظلت معها فستاذن احمد من ياسمين انه يريد

ان يقول حاجه مهمه لناديه لوحدها فتحرجت ياسمين وانتظرت ان تقول ناديه شئ ولكنها صمتت وابتعدت عنها ودار هذا الحوار

ناديه : خير يا احمد فى حاجه مالك شكلك كان فى مصيبه حصلت

احمد : ناديه انا عايز اعتذرلك وارجوكى ارجوكى تسمحينى

ناديه : تعتذرلي عن ايه

احمد : انا حاسس انى اخطات فى حقك قوى ومش عارف اصلح الموضوع ده ازاى

ناديه مستغربه وقلبها يدق بشده وتحدث نفسها عمل ايه ربنا يستر انا خايفه ليكون عمل حاجه تضيعنى

ناديه : طب ما تقول في ايه؟

احمد : انا قلتلك انى بحبك صح بس انا مش بحبك انا بحب واحده تانيه ومش هقدر اقولك اكتر من كده

وقع قلب ناديه فى رجليها واحست ان الدنيا تلف بها فاستندت على عمود نور بجوارها ولم تستطيع ان ترد عليه

احمد : ناديه ارجوكى مش تزعلى انا فعلا مش استاهلك انتى انسانه محترمه وتستاهلى اللى احسن منى

ناديه كانت تسير ناحيه المدرج

فاوقفها احمد قائلا

احمد : ناديه انا عارف انى اخطأت فى حقك بس ارجوكى انا عايزك تساعدينى

ناديه : اساعدك ....؟؟؟؟ اساعدك فى ايه ......؟؟؟ فى انك تضربنى ضربه تانيه بس التانيه تكون قاضيه

احمد : انا عندى مشكله كبيره وانتى اللى هتحلهالى

ناديه : وانا مالى حل مشاكلك بعيد عنى ولو سمحت لسانك مش يخاطب لسانى تانى يا بشمهندس


وتمشي ناديه بعيدا عن احمد الذي بدل ان يكحلها عماها ورجع الى محمود ومنى وقال لهم ما حدث

منى : يا ربي ليه عملت كده شيري هتعرف انى قلت لمحمود وهو قالك وهتزعل منى وتخاصمنى استغفر الله العظيم

محمود : اهدى انتى بس طيب وانت كده حلتها انت عقدتها اكتر شيري كانت عايزه تفوق ناديه وتخليها تبعد عنك بدون مشاكل

احمد : انا حاسس انى تعبان ومصدع وراسي هتنفجر ازاى يحصل ده كله مع بعضه بجد مش قادر افكر اتصرف ازاى

محمود : طب انت قلت لناديه مين اللى انت بتحبها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

احمد : لالالالالالالالا مرضتش تسمعنى ومشيت

محمود : طب كويس كده شيري هتعرف من ناديه ايه اللى حصل وهتعرف انك تقصدها هى وخلاص

احمد : انا مكنتش عايز كده انا كنت عايز اعترف لناديه بالحقيقه وبعدين احاول اخليها تكون الوسيط بينى وبين شيري

محمود : يا حلاوتك يعنى تروح تقول لواحده معلش انا بكذب عليكى وكنت بلعب بيكى علشان اثبت رجولتى وبعدين تروح تقلى

معلش انا طلب منك مساعده تعرفينى على البنت اللى معاكى فى الاوضه انت بتحلم

احمد : معرفش بقي انا ماشي

محمود : لا رايح فين

احمد : مروح مش طايق الكليه باللى فيها

محمود يقول لمنى بعد ما يمشي احمد : ايه رايك هتعملى ايه هتقولى لشيري على اللى حصل ولا بلاش

منى : انت ايه رأيك ؟؟؟؟؟

محمود : انا رائي تقوليلها بدل ما تعرف من بره وتزعل منك

منى : وهى هتزعل منى انا بس انت اللى قلتله انا بحكى معاك انت علشان انت خطيبي

محمود : مانت كنتى شايفه حالته وكمان علشان يعرف انه سبب قوى

منى : تعالى ونقولها احنا الاتنين ولو اتكلمت نلحق عليها ونحاول نجمل الموضوع علشان مش تزعل مننا ايه رأيك

محمود : طيب


فى هذه اللحظات رجعت ناديه للمدرج واخدت حاجتها وكان واضح جدا انها كانت مخنوقه وعايزه تعيط قامت ياسمين لمت حاجتها

وجريت وراها وقالت لايمان احضري انتى المحاضره وانا هشوف ناديه


ياسمين : ناديه استنى يا بنتى رايحه فين مالك وايه اللى حصل

ناديه : مفيش وتنهار

ياسمين : ازاى مفيش تعالى نقعد فى الجنينه ونحكى براحتنا

ناديه تذهب معها وتحكى لياسمين وياسمين كانها لم تعرف شيئا

ياسمين : سبحان الله كنت حاسه والله وسالتك وانتى مش رديتى على المهم قدر الله وماشاء فعل

ناديه : انا عايزه اروح المدينه اخد الشنطه واسافر

ياسمين : ليه بس ده الجو جميل هنا وكمان انا مش هسيبك تسافري بالحاله دى وكمان لازم نستنى ايمان ومرفت وزينب علشان نسافر

سوا والا هيزعلوا ويقولوا ان في ان

ناديه : طب تعالى نروح لشيري القسم

ياسمين : شيري عندها محاضره تخلص كمان نص ساعه استنى وبعدين نروحلها سوا

ناديه : طيب
ياسمين : تعرفي يا ناديه ان ربنا بيحبك والله ان كشف الموضوع بدرى بدرى علشان مش تضرري منه قوى

وبصراحه احمد ده مش يستاهلك اللى يستاهلك واحد يعرف يقدرك ويصونك ثم ده انسان رمرام وكل شويه مع بنت تلاقيه لاقي واحده

تانيه بتجاريه وقال انا هضايق نفسي معاكى ليه هم كده الصنف ده وفى الاخر هياخد واحده تطلعهم على عنيه ستات فى سبعات

هههههههههه وهتبقي تقولى ياسمينا قالت ايوه كده يا شيخه اضحكى محدش اخد منها حاجه

ناديه : بس تفتكرى هو كان عايز منى اساعده فى ايه وايه هى مشكلته

ياسمين : هى مشكلتنا ولا مشكلته مشكلته يبقي يحلها هو بقي وابقي اسمعى كلامى وابعدى عن الشر وغنيله


وفى هذا الوقت انتهت محاضره شيري وهى خارجه التقت بمنة ومحمود والذي كان واضحا جدا انهم يخفون عنها شيئا

وقامت منى بفتح الحوار وهذا ما سنعرفه فى الحلقه القادمه وماذا رد فعل شيري على ما حدث وماذا سيكون الحل


ها ايه رايكم فى الحلقه دى حد كان متوقع كده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق