أخر الاخبار

الخميس، 14 أبريل 2011

الحلقه "13"


الحلقه "13"



استيقظت ناديه من الحلم الجميل واللى مكنتش عايزه تصحى منه ابدا ثم ذهبت لتغسل وجهها وتصلي الضحى وترجع الى الغرفه لتجد شيري تحضر لها طقم خروج من عندها وتكوى

الطرحه الخاصه بهذا الطقم وقالت شيري لناديه :


شيري : ايه رايك يا ناديه فى الطقم ده هيبقي عليكى خطير جدا

وكان عباره عن جيبه بيضاء واسعه شيفون وعليها بدى ابيض وجيليه (صديري) بنى وطرحه بيضاء بزخرفه بنيه وبندانه بيضاء


ناديه : جميل جدا طبعا

شيري : طب يالا علشان الطرحه هتحتاح وقت تتظبط فيها

ناديه: طيب

وبعد لحظات ارتدت ناديه الطقم وبدأت شيري فى تظبيط الطرحه وكانت تقول لناديه

شيري: عقبال ما البسك وانتى عروسه يارب وافرح بيكى وبعيالك

ناديه : مش قبلك يا قمر انا مش عارفه انتى ليه لحد الان مش ارتبطى بحد مع ان فى ناس حاولت كتير تتقرب منك بس ليه انتى رفضتيهم مش عارفه

شيري : انا شايفه ان اللى يستاهلنى لسه مجاش ولو حسيت انه جه همسك فيه بايدى واسنانى يارب عجل بيه يارب


ناديه : ان شاء الله ياقمر


شيري : اتعدلى بقي علشان الطرحه تتظبط ايوه كده بسم الله ماشاء الله عليكى يا ناديه ايه النور ده بجد وشك جميل قوى وصافي

ناديه : متحرجنيش بقي تعرفي انا حسيت ان الراحه النفسيه والتغيير بيخلي الواحد فى حاله جميله جدا تعرفي ان الكل ملاحظ على التغيير

شيري : علشان اقولك انك مش محتاجه اى حاجه غير انك تبقي واثقه من نفسك مش اكتر

ناديه : فعلا عندك حق

شيري : بصي يا ناديه مش تزعلى منى بس انتى عارفه انا بحبك اكتر من اخت لي انا عايزه اقولك ان اى شاب لما بيحس ان البنت مدلوقه عليه بيحس انها سهله ومش هيتعب معاها وطول

ما هو تعبان ومش قادر يوصلها بسهوله بيتمسك بيها اكتر علشان كده بقولك مش تبسطى علاقتك باحمد خليها صعبه وغامضه عايزاكى مره تشدى ومره ترخي لحد ما تحسي فعلا انه عايز

يرتبط بيكى ومش اخدك تحدى ليه ان اى بنت ممكن باشاره منه تجى جرى وكل ماخرتى كلمه بحبك كل ما كان افضل ليكى ناديه اوعى تزعلى منى انا عايزه مصلحتك


ناديه : استحاله ازعل منك انا كمان من رايك والنهارده لما اكلمه مش هقوله على اللى في بالي ولا حاجه ومش هريحه الا لما اشوف اخره

شيري : ايه العقل ده بس ياربي


ناديه :علشان تعرفي بس انا كده من زمان

ياسمين بتخبط وبتنادى على ناديه ...............

شيري : ثوانى

وتضع بسرعه زبده كاكاو لناديه وتضع كحل فى عيونها ثم تفتح الباب لياسمين التى يظهر عليها المفاجأه من زى ناديه وجمالها


ناديه : يالا بينا امال فين ايمان ؟؟؟؟؟

ياسمين : لا ايمان مش هتحضر اصلها تعبانه مانتى عارفه النهارده ميعادها

ناديه : اهه الله يعينها طب اديتيها المسكن ولالا ؟؟؟

ياسمين : اهه اديتهولها ولو قدرت تيجي هتيجى لو مش قدرت احنا هنعتذرلها ان شاء الله

ناديه : طيب يالا نمشي مش عايزه حاجه يا شيري ؟

شيري : لا مع الف سلامه

ياسمين تسال ناديه وهى تنظر اليها

ياسمين: ناديه عايزه اسألك وتقوليلي بصراحه ؟

ناديه : اسألى ؟

ياسمين : انا حاسه انك متغير ه جدا الايام دى بس مش عارفه ليه

ناديه: متغيره إزاى يعنى وللاحسن ولا الاوحش؟

ياسمين : ابدا يعنى مش كنتى بتلبسي لبس شيري قبل كده ولا بتحطى كحل ولا رووج

ناديه: طب وهو ان الواحد يهتم بنفسه دى حاجه وحشه ؟؟؟؟ وكمان انا كنت بحط كحل من زمان بس مكنش بيبان لانى كنت بحطه غلط وشيري علمتنى احطه ازاى وجابتلى نوع كويس

وطبي ودى سنه عن الرسول وانتى عارفه انا مش بحط رووج خالص دى زبده كاكاو علشان شفايفي مش تشقق وتوجعنى وده صحى برضه


ياسمين : طيب سيبك من ده انتى طول المحاضرات بتبقي سرحانه ومش مركزه وكمان لما بنيجي نزاكر بتبقي مش مركزه حاسه ان فى حاجه مغيراكى

ناديه : فعلا انا كمان حاسه انى متغيره يا ياسمين بس حاسه انى بتغير للاحسن مش للاوحش وبالنسبه للتركيز لان فى موضوع شاغلنى عندنا فى البيت ومضايقنى شويه وبفكر فيه

ياسمين : خير ؟؟؟ قلقتينى ............!!!!!

ناديه : ابدا ..... لما اسافر واعرف هبقي اقولك

ياسمين : طيب بس ابقي طمنينى فى البيت لما نرجع وانا هتصل اطمن عليكى

ناديه : طيب

ووصلوا لقاعه المحاضرات وكل ملاحظ تغير ناديه المفاجئ والكل يشدوا ويغنى بتغير ناديه وما هو نوع الماسك المستخدم للتفتيح وو سر الاهتمام الفجأئي وكانت واحده منهم اقتربت من

الحقيقه وقالت احنا بنحب ولا ايه ؟؟؟؟؟ اعترفي ولكن ناديه كانت تاخد الامر بهزاروكانت ناديه تلمح احمد الذي كان من الواضح جدا عليه انه ينظر اليها طول فتره اليوم ويلاحظ كل تحركاتها

الى ان جاء رمضان زميلهم وطلب من ناديه كشكول محاضرات دكتور شعبان ووقف يتحدث معها اذاا كانت هتسافر هذا الاسبوع ام لا واجابت بالنفي له حتى لا تضطر ان يحجز لها معه فى

اتوبيس السفر وكان اليوم بالنسبه لكل من احمد وناديه طويل لا يخلص الى ان اتت الساعه 2ونص وذهبت ناديه مع البنات فى المدينه واتغديت وقالت انها ستنام وبعد ربع ساعه

خرجت ناديه وذهبت للكليه مره اخرى وعند معمل الفيزيا وجدت احمد ينتظرها هناك

ناديه : السلام عليكم

أحمد : وعليكم السلام انتى اتاخرتى ولا انا اللى بيتهيألى

ناديه: لا بيتهيألك

احمد : اليوم كان طويل مش عارف ليه وكنت عايزه يجرى لحد ما تيجي الساعه 4

ناديه : لا اليوم كان عادى جدا بالعكس ده مشي بسرعه

أحمد : طيب ممكن اقول حاجه ومش تزعلى منى ؟

ناديه : هزعل اكيد لو بتزعل بس فضولى عايز يعرفها

أحمد : انتى جميله قوى النهارده

ناديه : طيب

احمد : زعلتى ؟؟؟

ناديه : لا ازعل ليه مش حاجه تزعل دى

أحمد : طب انا سيبتك تفكرى من امبارح مش هتقوليلي ردك ؟؟؟؟

ناديه : انا فعلا فكرت وردى عليك انى محتاجه اعرفك قبل ما اخليك تعرفنى

أحمد : طب يعنى موافقه ؟؟؟

ناديه : موافقه على ايه؟؟؟

أحمد : على اننا نتعرف على بعض و نرتبط

ناديه : معلش مممكن سؤال ؟؟؟؟

احمد : اتفضلي

ناديه : يعنى ايه كلمه الارتباط بالنسبه ليك ؟؟؟

احمد : اننا نتعرف على بعض كانها فتره خطوبه بس غير رسميه

ناديه : انا لو عملت كده يبقي بخون ثقه اهلى في وحاجه زى دى مستحيل اعملها من نفسي انا مش عايزه اعقدها واقولك اقول لماما وانت تتصل بيها وتكلمها علشان ابقي انا فى السيف

سايد وكمان علشان اقدر اكلمك مع قدام اى حد بدل مانا حاسه انى بعمل حاجه غلط وبلتفت حولى يمين وشمال خايفه حد من بتوع المدينه يشوفنى وكانى بسرق حاجه مش ملكى


أحمد : تعرفي ان كلامك ده بيزيدك عندى احترام وتقدير وتعرفي انك اول واحده تقولى حاجه زى كده ناديه انا هحترم رغبتك بس برضه مقدرش اتصل بماماتك واقولها حاجه زى دى وانا مش على

استعداد ليها الان بس ارجوكى اسمعى كلامى لللاخر ممكن ؟


ناديه : اتفضل....................

احمد : انا بصراحه عايز اتاكد من انى بحبك ايوه يا ناديه انا بقالى فتره متبعك عايز اعرف انتى ايه حاسس انك لذيذه ودمك خفيف منكرش ان فى اجمل منك بس انتى جمالك حقيقي مش صناعى فيكى حاجه بتجذبنى ليكى ومش عايز اخسرك ممكن؟؟؟؟؟

ناديه : طب والحل؟؟؟؟

احمد : خلاص احنا مش هنتقابل انا هكلمك فى التليفون ونتعرف على بعض وعلشان مش اضايقك فى المدينه انتى اتصلي بي كل يوم الساعه 11 بالليل وده كارت ميناتل انا عارف ان

المدينه من تحت فيها كارت ميناتل فى مشكله لو كلمتينى ؟؟؟؟


ناديه : لا انا معاى كارت ومش محتاجه بتاعك خليه معاك ومش عارفه اذا كنت هتصل ولا لا ؟


أحمد : طب الورقه دى فيها رقمى وفيها كلام انا مش قادر اقولهولك دلوقتى وفيها سؤال في الاخر منتظر منك اتصال تقوليلي فيه الاجابه

ناديه : احتمال تستنى كتير واحتمال لالالالالالالالا انا هصلي استخاره واشوف وربنا ييسر اللى فيه الخير انا مضطره امشي سلام

أحمد : لا ارجوكى خليكى معاى شويه

ناديه : لا زم ارجع علشان مش اتاخر اكتر من كده

احمد : طب مستنى اتصالك ضرورى ارجوكى مش تسبينى كده لانى بجد مش هعرف انام الا لما تكلمينى ........................

ناديه : ربنا يسهل

احمد : سلام مؤقت يا اجمل من رأت عينى

ناديه : بابتسامه خفيفه سلام

وضعت ناديه الورقه فى الشنطه وكانت تعدو الى المدينه حتى تصل هناك وتفتحها وتعرف ماذا بداخلها وعندما وصلت للمدينه وجدت شيري بالحجره فاستاذنتها ان تذهب للحمام وترجع

تحكيلها وذهبت ناديه ومعها الورقه حتى تقراها بمفردها لتعيش احلى اللحظات ولا يشاركها احد فيها ........................




ياترى ايه اللى مكتوب في الورقه ده بقي فى الحلقه الجايه وياترى من وجه نظرك ناديه بنت محترمه ولالا وهل اخطأت وهل هتتصل بالتليفون ولالالالالا؟؟؟؟؟؟

منتظره توقعاتكم ان شاء الله

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق