أخر الاخبار

الخميس، 14 أبريل 2011

الحلــــقة "5"

الحلــــقة الخامــــسة


خرجت ناديه وشيري ليتمشوا وكانت وجهتهم الى المعديه وفى الطريق دار الحوار التالى :-

شيري : ها ياست الكل مالك بقي ومخنوقه من ايه ؟؟؟

ناديه : بصي انا هحكيلك اللى حصل بالضبط النهارده بعد مانتى مشيتى بشويه جه احمد زميلنا فى

القسم ونادى على وقالى ...........

وحكت لشيري الموقف والى حصل

شيري : طب انا مش شايفه ايه المشكله ومخنوقه من ايه لو مش عايزه تديله الكشكول خلاص قوليله اى سبب وخلاص..............

ناديه : لا عادى بس انا مش عارفه حاسه انى مبسوطه انه كلمنى وفى نفس الوقت حاسه انى مضايقه من الاحساس ده ...........

شيري: ناديه يا حبيبتى لازم تبقي واثقه من نفسك انتى مش محتاجه واحد زى احمد علشان تحسي انك مميزه انتى فعلا مميزه وبالنسبه لي واكيد بالنسبه لناس تانيه وانتى مش اخده بالك ...........

ناديه : شيري انتى عارفه انا مش جميله ومفيش حاجه تميزنا انتى مش شايفه النظاره الكعب كوبايه وحاسه انى مبهدله فى لبسي وووو.....

شيري : ايه .... ايه اللى انتى بتقوليه ده لبسك جميل جدا والنظاره اللى انتى لبساها انا نفسي البس واحده زيها اصلى بحس انها بتدى للواحد الاحترام كده ثم يا حبيبتى

انت جميله جدا جدا بروحك وانا عاشرتك اكتر من سنتين ولقيت فيك الطيبه والاحترام ومأزره المحتاج انتى فيكى حاجات كتير جميله قوى ليه بتنسيها ثم الجمال جمال الروح مش ضرورى

الشكل فى بنات كتير حلوين بس دمهم واقف انتى بقي لذيذه جدا كل اللى بيتعامل معاكى بيحبك جدا وبيبقي عايز بس يقف معاكى شويه

شيري : ثم تعالى هنا مين احمد ده مش الواد الخرع واللى مش واقف على بعضه وبيعمل حاجات غريبه فى شعره ثم انتى يهمك فى ايه رايه ده يا بنتى كل ما بشوفه بلاقي شويه بنات

ملمومين عليه معرفش بيضحكوا على ايه تلاقيه على تفاهته

شيري : انتى يا بنتى اكبر من كده انا حاسه بيكى ياقمر حاسه انك محتاجه لحاجه كلنا محتاجنها وبندور عليها نصنا الحلو بس تفتكري ان احمد هو نصك التانى لالالالالالالالالالالالالاطبعا ده

شخص تافه ومش ده اللى احبه لناديه حبيبه قلبي انا عايزالك واحد زى ابو بكر ده واحد هيبقي معيد ومحترم والكل بيتمنى انه يرتبط بيه هو اينعم قصير بس شغال هههههههههههههه

وهنا بس بدأت ناديه فى الضحك لانها اكيد تخيلت انها ماسكه فى ايد ابوبكرهى طويله ورفيعه وهو قصير ومتختخ ههههههههههههه


شيري : ناديه لازم تثقي من نفسك ان محدش فى الكليه يستاهلك انا عارفه مين ناديه عارفه ان اللى يستاهلها مش اقل من دكتور جامعه

ناديه : ياه دكتور مره واحده >>>>>>>

شيري : طبعا انتى بس مش عارفه قدراتك

ناديه : شيري ممكن اطلب منك طلب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شيري : ممكن طبعا انتى تأمرى مش تتطلبى

ناديه : البس الطقم بتاعك البنك بكره .....

شيري : كل لبسي ليكى ياقمر واللى عايزاه خديه من غير استأذان مع انها اول مره تعمليها

ناديه : بجد طب شكرا جدا ياقمر

شيري : شكرا ايه يا هبله المهم احنا اتاخرنا على المدينه يالا علشان الباب هيتقفل

ناديه: طب تعالى نركب تاكسي يوصلنا اسرع

شيري: اوك يا قمر

وصلت ناديه وشيري الساعه 7 الا عشر دقائق

وهناك فى المدينه وعلى باب الحجره كان هناك ورقه مكتوب بها

"لما ترجعوا يا هوانم انا فى الاوضه نادونى ياسمين"

ناديه : اووووووووه ياسمين تلاقيها هتزعل

شيري : يا ستى عادى انا كنت مخنوقه وصحيتك وخرجنا عادى يعنى انتى روحى ناديلها من شباك المطبخ وانا هجهز الشاي لينا احنا التلاته

ناديه تروح تنادى ياسمين من شباك المطبخ لان حجرتها كانت تطل على المطبخلانها كانت فى الدور التالت وناديه وشيري فى الدور الاول وكانت هذه هى الطريقه المتبعه

ناديه رجعت الاوضه >>>>>>>>

شيري : ها ناديتيها ؟؟؟؟

ناديه : اهه وهى هتنزل

شيري : طيب انا جهزت الكوبايات والسكر والشاي بس الميه تغلى ويكون جاهز لاحلى ناديه

ناديه : بطلى بكش بقي

فى تلك اللحظه كانت ياسمين جت

شيري : جاسمينا ازيك عملتلك شاي كشري زى ما بتحبي ياجميل

ياسمين: ازيك شيري كنتوا فين بقي يا هوانم

شيري : ابدا رجعت مضايقه صحيت ناديه وخرجنا لحد المعديه ورجعنا

ياسمين: وايه اللى مضايقك ؟؟؟؟

شيري : ابدا مطلوب منى الاسبوع الجاى مشروع لمبنى جديد ومفيش فكره فى دماغى مبتكره ليه وحاسه انى مش هلحق اخلصه

ياسمين : ان شاء الله هتلحقي وانا ممكن اساعدك ابقي اعملك الشاي هههههههههه

شيري : لا انا هعملك الشاي وانتى اعملى المشروع انا مش عايزه اتعبك

ناديه: خلصتوا بكش ولا لسه ؟؟؟؟ عملتوا ايه فى السكشن ؟؟؟؟

ياسمين : ابدا حاجات كويسه انا فهمتها وجبت السكشن وهشرحولك المهم انتى المغص عامل

معاكى ايه ؟؟؟ انا جيت خبطت لاقيتك نايمه

ناديه :انا اخدت مسكن واخدت فتره على مانمت بس الحمد لله

ياسمين: طب الحمد لله حكيتى لشيري عن احمد

شيري بسرعه : ممين احمد ده ؟؟؟؟ اعترفوا بسرعه منخيري بتحرقنى

ناديه : ابدا واحد فى القسم عايز كشكول المحاضرات بتاعتى

شيري : يا شيخه انا افتكرت حاجه فيها اكشن المهم انا هسيبكم بقي واروح ابدأ اشتغل وافرد العده بتاعتى بره الاوضه بس سيبوا باب الاوضه مفتوح علشان النور بره مش كافي

ناديه: طيب مش هتشربي الشاي

شيري : لا لما يبرد ...............

ناديه:قصدك لما يتلج ههههههههههه

وبدأت ياسمين فى شرح السكشن لناديه ومراجعه محاضرات اليوم

ثم دخلت شيري الاوضه : وقال انا عايزه اتعشي وانام كفايه كده

ياسمين : واحنا كمان يالا نتعشي

وبعد العشاء ذهبت ياسمين لتنام واغلقت ناديه الباب والنور ونامووا

ولكن ناديه لم تنام الا بعد تفكير طويل فى يوم الغد وكيف سيكون لقائها مع احمد

وهذا ما سنعرفه فى الحلقه القادمه ان شاء الله

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق