أخر الاخبار

الخميس، 14 أبريل 2011

الحلقة "7"

الحلقة السابعة



ناديه راحت وقعدت مكانها جنب ياسمين وايمان وفاطمه

فاطمه : احمد كان بيقولك ايه

ناديه : كان عايز كشكول صالح وانا ادتهوله

ياسمين واضح عليها الضيق

ناديه : هو الدكتور اتاخر ولا انا بيتهيألى ؟؟؟؟؟؟؟

ايمان : لا الساعه لسه 8.30

ناديه : طيب

فاطمه : الا انتى ليه مش حضرتى السكشن امبارح ؟؟؟

ناديه : اصلي جالى مغص القولون اكيد من كتر الفراخ البيضه بتاعه المدينه

فاطمه : الدكتور جه

بدأت المحاضره وناديه فى وادى تانى خالص بتفكر فى انه هيعتمد عليها يعنى ممكن يكلمها فى اى وقت

واكيد هيحتاج المحاضرات بتاعه كل الدكاتره والسكاشن بس هو بيحضر السكاشن بس طب ياترى

هيجبلها الكشكول تانى امتى علشان تلحق تبيض باقي المحاضرات وتديهاله

ناديه : هو السكشن فى قاعه كام ؟؟؟؟

ياسمين : فى القاعه 301


ناديه : طيب

ياسمين : قوليلي بقي احمد قالك ايه وكنتى بتضحكى ليه وليه وقفتى معاه من اساسه

ناديه : اولا انا مش وقفت معاه انا دخلت معاكم القاعه ونادانى وانا ع الباب وفجأه لقتنى واقفه معاه لوحدى انتوا بقي ليه مش رجعتوا وقفتوا معاى

ياسمين : احنا رحنا نحجز مكان ويادوبك قعدنا لقيناكى واقفه معاه عند الباب وكل اللى داخل واللى خارج يستأذن منكم علشان يعدى

ناديه : انا كنت محروجه جدا وانتى عارفه وقلنا انكم هتقفوا معاى وهو هياخد الكشكول والحمد لله انى نقلت المحاضرات لانه شكله مستهتر وممكن يضيع الكشكول

ياسمين : ايوه كده احسن اجراء احتياطى

ناديه: بس لما يجي يدهونى بلاش تجروا من حولى كده وتسبونى معاه لوحدى

ياسمين :ماحنا مش اخدنا بالنا بس هو قالك حاجه ؟؟؟

ناديه : لا عادى وقالى ممكن ابقي اخد باقي المحاضرات لباقي الدكاتره كلهم لو مفيش مانع وانا قلتله اوك

مفيش مشكله وبس خلاص

وبعد ساعه تقريبا انتهى السكشن واتجهوا جميعا لحديقه الكليه وهناك قابلوا ميرفت وزينب وعبير

شيري

ناديه : طبعا هو قسم كمبيوتر ده بياخدوا حاجه يومهم كله فى الجنينه

عبير : اهو ده اللى جايبنا وراااااااا

زينب : يابنتى مش قلتلك قسم انتاج هو اللى نق علينا المره اللى فاتت والدكتور ادانا محاضره اكتر من

نص ساعه والله الواحد بيتعب فى الكليه دى هههههههههههههههه

ياسمين : بس لحسن بتفقعوا مرراتى وهى مش ناقصه

ميرفت : هههههههههه الحمد لله محدش يقدر يقول كده على مدنى ههههههههه

شيري : ولا عماره انا ورايا مشروع هيجننى والدكتور قال النهارده التسليم يوم الاحد الساعه واحده

ظهرا وربنا يستر واقدر اخلص قبل الخميس علشان اقدر اسافر

ناديه : انا جعانه يا عيال حد كده شاطر يجيبلنا ساندوتشات ويرجع بس بسرعه

شيري : طب ما تيجي نروح انا وانتى يا ناديه ؟؟؟؟؟ وشوفوا عايزين ايه نجيبه بالمره

بعد اخد الطلبات وكتابتها راحت ناديه و شيري وفى الطريق

شيري : ها احكيلي بقي بالتفصيل الملل أحمد اخد الكشكول وقالك ايه وقلتيله ايه يالا لحسن منخيري بتحرقنى من الصبح

ناديه : وانتى عرفتى ازاى انه اخده يا عبقرينووووووووو

شيري : لان الكشكول الجديد مش معاكى يا جميل

حكت ناديه لشيري بالتفصيل اللى حصل وازاى انها كانت فرحانه جدا

بس شيري نبهتها لانه ممكن يكون بيستغلها بس علشان المحاضرات ثم واحد زى ده كلامه اكيد معسول فمش تركزى قوى فى كلامه

ناديه : مانا قلت كده برضه

رجعت ناديه وشيري للبنات فطروا وكل واحد راح محاضرته وانتهى اليوم وكانت ناديه بانتظار احمد فى اى لحظه علشان يجيب الكشكول ولكنه لم يظهر طول اليوم

فى المدينه الجامعيه طلعوا البنات وجابوا الكوبنات بتاعه الغدا والعشا ونزلوا جابوا الاكل واستنوا

رجوع شيري واتغدوا وراحت ياسمين للاوضتها وناديه فى حيره من امرها وبتفكر ليه مش جاب

الكشكول هو وعدها انه هيجبهولها اليوم والافكار الشريره كلها بدأت تسيطر على عقلها الى ان سمعوا

التيكتفون فى المدينه الجامعيه ينادى ناديه محمود هندسه عده مرات

اتخضت ناديه ياترى مين بيتصل بيها وايه اللى حصل علشان يتصلوا بيها لانهم فى الطبيعي مش بيتصلوا بيها

نزلت ناديه بعد ما قلقت شيري وكركبت بطنها بالقلق

دخلت ناديه غرفه المشرفات وردت على التليفون

ناديه : الوووو

أحمد : الووو ناديه

ناديه : ايوه ناديه مين معاى؟

احمد : انا احمد زميلك فى القسم انا بتصل علشان اعتذر جدا لانى مش جبتلك الكشكول

ناديه : انت بتهرج بتتصل بي هنا فى المدينه علشان تقلي كده

أحمد : ايوه انا اسف هو انا عملتلك مشكله

ناديه : مع السلامه وياريت مش تتصل هنا

أحمد : اوك انا اسف

ناديه : سلام

احمد : سلام


طلعت ناديه وهى بطنها مكركبه وقلبها يخفق بشده ومش عارفه تاخد نفسها كويس

دخلت الحجره

شيري : ناديه خير فى حاجه لبابا او ماما او اخواتك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناديه : توقعى الاتصال ده من مين ؟؟؟؟

شيري (طبعا واضح على وشها) : بتهرجى..... أحمد ؟

ناديه : ايوه بيعتذر انه مش جاب الكشكول وانا مش خليته يكمل كلامه وزعقتله وقولتله مش تتصل بي هنا تانى وقالى اسف وانا قفلت السكه

شيري : غريبه .... لا بجد غريبه جدا

ناديه : طب هو جاب رقم المدينه منين ؟؟؟؟

شيري : هو ده اللى همك يا بنتى الموضوع اكبر من كده

ناديه : ازاى ؟؟؟؟؟؟


هقولك انا بقي فى الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق