أخر الاخبار

الخميس، 14 أبريل 2011

الحلقه " 17 "

الحلقه " 17 "



فى الحلقه الماضيه كانت شيري تجلس مع صديقتها منى وجاء احمد لزياره صاحبه محمود وهو ايضا خطيب منى وسمعت ان هناك

مراهنه على ان ناديه ستقع فى حب احمد فى اقل مده ممكن ولكى يثبت ذلك كان لابد ان يسجل صوت ناديه وهى تقول هذا الكلام

وعندما علمت شيري بالامر اغمى عليها ولما افاقت وجدت ان من يمسك بها كان احمد فضربته بالقلم ع وجهه وثم رجعت منى

وشيري على المدينه وهناك قررت انها ستقف امامه باى طريقه ممكنه وانها ستنقذ ناديه مهما كلفها الامر

ورجعت شيري ومنى ليكملوا باقي المحاضرات بعد ان اقتنعت انها لا بد من ان تأخذ بالثأر لناديه وستشارك ياسمين بالامر


وبعد ما انتهى اليوم من المحاضرات رجعت شيري الى المدينه فوجدت ناديه نائمه فذهبت الى ياسمين فى حجرتها وقالت لها على

الحقيقه المره وطلبت مساعدتها وياسمين لحبها فى ناديه اقرت انها ايضا كانت حاسه بشئ ما يحدث وانا ستفعل ما في وسعها حتى لا

تترك ناديه بمفردها طول الوقت حتى لو اقمت معها فى الحجره نزلت شيري للحجره فلم تجد ناديه فاحست شيري ان ناديه ممكن ان

تكون عند التليفون تتحدث فنزلت ولم تجدها تحت فسألت الحارس اذا كان شاف ناديه وهى خارجه فقال لها انه رائها وهى تخرج

منذ قليل فخرجت شيري متجه الى الكليه ومكتبه اسلام فوجدت ناديه تتحدث في تليفون ميناتل ولكن واضح انها لم تجده او هناك شئ

يغضبها واقفلت السماعه فاسرعت شيري الى الحجره لتنتظرها

ناديه : انتى جيتى امتى ؟؟؟؟

شيري : من زمان جيت حطيت الحاجه بتاعتى ونزلت صورت ورق ورجعت وشوفتك عند ميناتل انتى كنتى بتكلمى البيت ولا ايه ؟؟؟

ناديه : بصراحه لالالاانا كنت بكلم احمد

شيري: بتهرجى حنا قلنا ايه وكمان انا عايزه اقولك تنسي الواد ده

ناديه : ليه ؟؟؟؟

شيري : لانى بصراحه شوفته واقف واقفه مش اللى هى ورا الورش مع بنت شكلها لسه فى اعدادى

ناديه : شوفتيه امتى ؟؟

شيري : مش بصيت فى الساعه بس الواد ده شكله بيلعب بيكى سيبك منه

ناديه : بس هو قالى انه بيحبنى

شيري : مش مهم هو يقول ايه المهم انتى متكونيش رديتى عليه والا هيتقل وخلاص بقي هيبقي عايك تكلميه كل شويه ثم تعالى هنا انتى

اتصلتى بيه ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حصل حاجه جديده ؟؟؟؟

ناديه : لالالا بس النهارده طول اليوم كان شكله غريب فحسيت انى عايزه اطمن عليه

شيري بسخريه : يا حبيبتى وانتى بقي امه اللى هتطبطبي عليه يا ناديه يا حبيبتى فوقى بقي

ناديه : انتى ايه اللى غيرك كده مانتى كنت موافقه وبتشجعينى

شيري: لا انا طول الوقت وانا حاسه ان فى حاجه غريبه ومش عايزه اقولك لتزعلى بس انتى اكتر من اختى ولازم انصحك قبل الفاس ما

تقع فى الراس وساعتها ياقمر مش هيكون فى رجعه

ناديه: بس انا حاسه انى بحبه

شيري : ناديه يا حبيبتى خليكى زى كده احساسي ومشاعري اديها للى يستاهلنى مش لواحد بيشغل اسطوانه لكل واحده شويه
ثم انا لما شوفته النهارده حسيت انه بيضحك عليكى وخصوصا ان وقفته كانت مريبه مع البنت دى و حارس الامن اللى هناك مشاهم
لو كانوا واقفين باحترامهم كان الموضوع فرق


ناديه: خلاص انا مش هكلمه تانى لحد ما هو يكلمنى

شيري : الله ينور عليكى ايوه كده اتقلي عليه جدا ولما نشوف هيجري وراكى ولا لا ؟؟؟

وبعد لحظات رن تليفون الموبيل بتاع شيري وكانت نمره منى استغربت شيري انا لسه سيبها من ساعه لحقت توصل البيت انا

خايفه ليكون فى حاجه

شيري : خير يا منى فى حاجه انتى كويسه ؟؟؟

منى : يا بنتى انا كويسه جدا بصي انا قدامى تقريبا ساعه واكون فى البيت اتصلي بي ضرورى فى موضوع عايزاكى فيه بخصوص

احمد


شيري : طيب اوك كمان ساعه واتصل بيكى يا شيخه قلقتنيى عليكى سلام

منى : سلام


ناديه : خير فى حاجه ؟؟؟؟؟؟؟؟

شيري : لا دى منى عايزه تحكيلي حكايه بس عايزانى اتصل بيها فى البيت لما ترجع المهم اتفقنا يا ناديه مش تتصلي بيه تانى الواد ده

هجاص وبتاع بنات والى من النوع ده مفيش اسهل من الكلام عنده


وبعد ساعه اتصلت شيري بمنى لتعرف ايه اللى حصل وايه الموضوع اللى بخصوص احمد

والحوار هنشوفه الحلقه الجايه ان شاء الله

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق