أخر الاخبار

الخميس، 14 أبريل 2011

الحلقه "12"

الحلقه "12"




توقفنا فى الحلقه السابقه عندما كانت ناديه تحكى لشيري عن الحوار الذي دار بينها وبين احمد قبل ان يناموا واليكم ما حدث لناديه وهى فى انتظار اليوم الثانى

حاولت ناديه ان تنام ولكن فرحتها بكلام احمد والاحاسيس والمشاعر الجياشه التى انتابتها من هذا الكلام وكيف انه مهتم بها حالت بينها وبين النوم و ولم يلبث ان تدخل عقلها وحاول

ان يفوقها مما هى فيه واليكم ما كان يدور فى عقل ناديه

ناديه : انا مش مصدقه اشهر واحد فى الجامعه بيحبنى انا

عقل ناديه : متفرحيش قوى كده انا حاسس ان فى حاجه غلط

ناديه : ارجوك سبنى افرح باللحظه الحلوه دى

عقل ناديه : هل انا خزلتك قبل كده فى اى موقف قبل كده مش انا اللى دايما جنبك ؟؟؟؟

ناديه : نعم انت معى دائما ولكن ارجوك اترك قلبي يعمل ولو لمره فى حياتى كفايه كده انا فكرت بعقلي كتير سبنى ولو مره افكر بقلبي

عقل ناديه : ازاى عايزانى اسيبك وانا حاسس انك بتجرى ورا وهم الواد مأكد عايز منك حاجه

ناديه : عايز منى ايه ؟؟؟ اى حاجه عايز ياخدها موجوده فى بنات كتير

عقل ناديه : طيب ليه اختارك انتى ؟؟؟

ناديه : لانى مختلفه

عقل ناديه يسخر منها ضاحكنا مستهزاءا : هههههههه وايه بقي وجه الاختلاف لبسك اللى فى العاده مش لايق على بعضه ولا عيونك اللى لبسه فوقيها نظاره كعب كوبايه ؟؟؟؟؟؟؟؟ لالالا

ولا ممكن يكون حابب فيكى اسلوبك الراقي ولا .........

ناديه : كفايه كده انت السبب فى انى مش واثقه فى نفسي انت السبب انى حاسه انى ضئيله قدام اى حد رد: بنات  انا  طالبه منكم تقولوا رايكم  بصراحه

عقل ناديه : عارفه انتى فعلا مختلفه عارفه مختلفه في ايه ؟؟؟

ناديه : فى ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟

عقل ناديه : في انك غبيه ومش قادره تفهمى الفارق بينك وبينه ده واحد لما بيبقي عايز حاجه من بنت عارف ايه الطريق اللى ممكن يسلكه انا نصحتك ابقي افتكرى انى قلتلك انه بيلعب

عليكى

ناديه : كفايه كده انا مش هتكلم معاك تانى عقدتنى انا هفكر فى بكره وايه اللى مستنينى فيه انا هفكر فى احمد وانا بخليه يعترفلي ويعترف ليك انه بيحبنى من كل قلبه انا مصدقاه قوى

وعايزه اصدقه قوى قوى كمان

وهنا بدات ناديه فى تفكيرها الحالم في كيف سيكون اللقاء كيف سترد عليه واليكم ما حدث في يوم غد

ناديه الساعه الرابعه تنتظر عند معمل الفيزيا من ناحيه حديقه كليه تجاره وفى الساعه الرابعه وعشر دقائق جاء احمد

ناديه : اتاخرت يا بشمهندش ؟؟؟ انا كنت همشي

أحمد : انا متاخرتش ولا حاجه الساعه 4 بالضبط ومستنى من ناحيه كليه الهندسه فقلت انك انتى مش هتيجي فقلت ابص عليكى من هنا وارجع تانى مكانى

ناديه : اوك مفيش مشكله

احمد : ها اخبارك ايه تعرفي ان طول الليل امبارح وانا بفكر فى اللى هتقوليه وخايف جدا وكان عندى امتحان وبصراحه مش اى امتحان ده اختبار حياتى كلها

ناديه : مش للدرجه دى لتغر ولا حاجه

أحمد : لا انتى لازم تتغري تعرفي انك بقيتى مختلفه وخصوصا طريقه لبسك الايام دى وبجد الاستيل ده لايق عليكى جدا انتى مكنتيش كده وكمان غيرتى طريقه لفتك للطرحه خليت وشك

يظهر اكتر ويبان جماله اكتر واكتر

ناديه : مش بقولك انا كده هتغر ومش هتعرف تتكلم معايا تانى

أحمد : قوليلي بقي قلتى ايه؟؟؟ موافقه ولا ...........؟

ناديه : على ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟


أحمد : بتهرجى على كلامى فى التليفون


ناديه : فكرنى كده ......؟

أحمد : ماشي يا ستى انا قلتلك انى عايزه يتقرب لناديه واعرف عنها كل حاجه وعايز ناديه تعرف عنى كل حاجه وتقرب منى شويه شويه ؟؟؟؟

ناديه : ممكن سؤال قبل ما ارد عليك؟؟؟

أحمد : لالالالا انا عايزك تردى بس لو هو ده هيفرق انا موافق على السؤال؟؟؟

ناديه : ليه انا ؟؟؟؟؟

أحمد : لانك مختلفه حاسس فيك بحاجه جميله بتشدنى قوى ليكى حاسس ان انتى اللى بدور عليها بس عايز اعرفك اكتر علشان اتاكد

ناديه : طب ايه اللى خلاك فجأه الموضوع كله ماخدش يومين ولا تلاته وخايفه نكون بنستعجل حاجه مش موجوده على اساس صلب

احمد : انا اللى محتاجه علشان اعرف انها انتى اللى بدور عليها عرفته و عايز اتاكد منه المهم انتى موافقه ولا لا ؟؟؟؟؟

ناديه : حاسه انى محتاجه افكر

احمد : بتهرجى تفكرى فى ايه هو انا للدرجه دى مليش ولو جزء بسيط فى تفكيرك ؟؟؟؟

ناديه : احمد انتى الان بالنسبه لي زميل ولما افكر معناه ا انى عايزاك تكون اكتر من كده بس انا عايزه اتاكد انك مش اخطأت العنوان حتى لا اترك مشاعرى تجاهك

احمد : ارجوكى سيبي قلبك يختار ومش تفكرى بعقلك الحب طعمه جميل انتى بس سيبيه وانتى هتعرفى انا بحبك أد ايه انا بحب التراب اللى بتمشي عليه بناديه بغير عليكى من اصحابك

بحس انهم اعدائي ومش عايز حد يكون معاكى غير انا عايز احس انك ملكى انا جربي طعم الحب وانتى مش هتندمى وخصوصا انى بحبك والله العظيم بحبك


شيري : ناديه .... ناديه اصحى ايه يا بنتى مش سمعه المنبه

ناديه : هو رن انا مش سمعته خالص

شيري : غريبه دانتى اللى بيتحرك جنبك بتصحى عليه هههههههههه وتقوليلي فلان ماشي بره الاوضه ههههههههههههههههههه

ناديه : اصلي كنت بحلم حلم جميل ومكنتش عايزه اقوم

شيري : هنيالك ياعم احمد طب يالا قومى علشان تلحقى وانا هروح اعمل الشاي

وهنا قامت ناديه وهى مبسوطه بمما حلمت بيه وتتمنى ان يقول لها نفس الكلام الجميل ده



ونتابع معا اللقاء كاملا فى الحلقه القادمه ان شاء الله

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق